PROGRAMACIO
OBJECTIUS
Alumnes de 4 a 7 anys: Al mateix temps que aprenen la tècnica, moviment i musicabilitat es diverteixen, ja que al ser tant petits els costa molt més estar atents i depèn molt de la forma d’ensenyar-li que puguin aprendre i es concentrin en el que tenen que fer. També és molt important per aquesta edat el ritme perquè ballen al ritme de la música i això és el primer que han d’entendre en aquesta edat.
Alumnes de 8 a 11 anys: Comencen a escoltar el seu cos, d’aquesta manera és quan un ballarí comença a créixer, ja no tan sols aprèn, sinó que perfecciona molt més el fet de sentir-se ell mateix tots els seus moviments i veure el que cadascú pot arribar i pot donar, es treballa molt la força dels moviments, cada nen/a és diferent, uns tenen més elasticitat, altres més talent per a girar, altres poden aixecar més les cames, etc….i del que tractem és de treballar tot. En aquest nivell també es treballa molt el fet de transmetre al públic la sensibilitat que sent un ballarí quan està ballant i el que expressa cada coreografia. Aquesta és l’etapa més important.
Alumnes de 12 anys ó més: En aquest nivell ja hem d’arribar al perfeccionament, ja que els nivells anteriors ens han portat fins aquí, i el ballarí ja ha crescut com a tal, i intentem entendre bé els moviments a la perfecció sobretot per a evitar lesions ja que qualsevol moviment mal fet pot portar-nos a lesions importants. En aquest nivell hem de tenir un grau de concentració absolut, escoltant i entenen bé al professor, assajar i practicar molt sovint, ja que si ho fem sovint obtindrem el perfeccionament, mai acabarem d’aprendre.
CONTINGUTS
La dansa és una art i una tècnica corporal i per a aconseguir-lo necessitem la continua recerca de la creativitat i de l’estil propi que va sortint amb els anys de treball personal mitjançant l’expressió corporal i la motivació de l’alumne. Exigeix representacions imaginaries i molta sensibilitat artística dins de l’expressió corporal com a contingut estrella. A la dansa cada alumne arriba al seu propi triomf ja que no es considera un esport i no exigeix cap competitivitat, només superació personal. Com a professor s’ha de ser conscient d’aquestes funcions a la dansa i intentar no crear obstacles pels alumnes menys capacitats.
La dansa té que oferir informacions tècniques bàsiques i despertar l’interès de l’alumne.
METODOLOGIA
Alumnes de 4 a 7 anys:
La base d’aquesta formació i cicle es treballa així; identificar i treballar alguns dels passos a la dansa i el ritme d’una determinada composició musical i reconèixer elements comuns (moviments, desplaçaments o passos d’una mateixa coreografia i expressivitat), gaudir de la participació individual i col·lectiva, apreciar els beneficis derivats del treball col·lectiu i coordinat, respectar l’espai ocupat per altres companys.
Alumnes de 8 a 11 anys:
Aquesta formació i cicle es treballa així; desenvolupar combinacions i models de moviments dins d’una mateixa seqüència, dissenyar una coreografia que inclogui elements d’interès personal, determinar i examinar el valor cultural d’una dansa, apreciar les diferents similituds de la dansa amb altres activitats físiques. Respectar a persones de modalitats i significats culturals diferents provinents d’altres danses i activitats rítmiques i gaudir sentint-se un membre més del grup.
Alumnes de 12 ó més anys:
Aquesta formació i cicle es treballa així; identificar les característiques principals de cada una de les fases d’una sessió de dansa, descriure tècniques de comunicació d’idees i sentiments que es fan servir per l’entrenament de la dansa específica. Identificar, respectar i participar en diverses danses amb altres persones de diferents nivells, gaudir amb la creació i el perfeccionament de l’activitat estètica, i respectar les limitacions físiques de cadascú i dels demés.