Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

CLARINET

PROGRAMA DE CLARINET

                               1er CICLE

Objectius:

- Coneixement de l'instrument, parts, funcionament i emisió.

- Adquirir una tècnica bàsica d'embocadura i obtenir un so constant i net.

- Adquirir la tècnica de respiració diafragmàtica.

- Conèixer les posicions bàsiques del primer registre

- Conèixer els valors rítmics: rodona, blanca, negra, corxera.

- Adquirir una bona posició corporal.

- Neteja i cura de l'instrument.

Continguts: 

- Parts del clarinet: Barrilet, cos i campana.

- Parts de l'embocadura: Embocadura, canya i abraçadera.

- Treball d'embocadura i so: notes filades, amb regulador i sense.

- Atac de les notes amb la llengua.

- Posició del cos, els braços i les mans.

- Treball sobre escales majors de C, F y G (introducció de les alteracions de Bb y F#.

- Treball amb els arpegis de les tonalitats mencionades.

- Lectura i ritme precisos de les peces que es vagin estudiant.

Metodologia:

- Treballarem sobre mètodes en el seu nivell (escoltar, llegir i tocar vol.1)

- Començarem per les notes del primer registre. Primer la ma esquerda, des del do al la, per seguir amb la ma dreta fins al mi greu.

- Treballar la interpretació correcta de les partitures proposades fitxant-nos primer amb la seva part rítmica, notes, articulacions i dinàmiques.

- Exercicis específics d'oida.

- Exercicis complementaris al mètode on es considere necessari.

                            2on CICLE

Objectius:

- Aprofundiment en el coneixement de la resta de les claus de l’instrument.

- Conèixer les notes del segon registre (agut) fins el do agut.

- Conèixer els valors rítmics: rodona, blanca, negra, corxera, semicorxera, treset de corxera i l'ús del puntet.

- Emissió d’un so consistent i agradable en la tessitura més usual.

- Nocions d’improvisació. Escales pentatòniques i de blues.

- Avançar en el coneixement teòric aplicat a l’instrument.

- Avançar en la interpretació de les melodies que es vagin estudiant.

- Començar a transcriure frases o melodies senzilles del gust de l’alumne.

Continguts:

- Escales i arpegis majors (D, A, E, Bb i Eb), introducció a les escales menors naturals (A-, D-, E-) i els seus arpegis.

- Improvisació sobre temes senzills fent servir els arpegis i escales estudiats i afegint escales pentatòniques (tant majors i menors) com l’escala de blues.

- Afinació.

- Articulacions pròpies del nivell de cada alumne.

- Signes de dinàmica: pp, p, mp, mf, f, ff.

- Exercicis d’oïda (d’acord amb el nivell personal).

Metodologia:

- Treballarem sobre mètodes en el seu nivell (escoltar, llegir i tocar vol.2)

- Exercicis complementaris al mètode.

- Treballar la interpretació correcta de les cançons i exercicis afegint-hi tots els conceptes nous: alteracions, compassos compostos, noves figures rítmiques, arpegis, acords, dinàmiques...).

- Interpretació d'obres conjuntes amb els companys i el professor.

- Exercicis de sonoritat i de respiració.

- Diferents tipus de picats i el seu ús aplicat a temes de diferent estil.

- Treballarem amb l’aplicació dels exercicis d’oïda, ritme i so, fent senzilles transcripcions de melodies del gust de l’alumne.