VIOLÍ
PROGRAMACIÓ DIDÀCTICA ESPECIALITAT VIOLÍ
NIVELL ELEMENTAL
Objectius
Aprendre a col·locar correctament l’instrument
Aprendre a col·locar correctament l’arquet
Conscienciar a l’alumnat de la importància de la bona posició corporal
Tocar petites peces musicals acompanyats del professor/a.
Treballar l’oïda de l’alumnat mitjançant l’instrument
Gaudir de la música mitjançant l’aprenentatge de l’instrument
Realitzar una audició per finalitzar el curs acompanyats de piano
Continguts
Col·locació mà esquerra (1r, 2n, 3r dit, i depenent del ritme el 4t dit)
Col·locació arquet
Diferents figures rítmiques
Treball de dinàmiques:
p, f, mf
cresc., dim.,
rit., calderó
lligadures
Bona sonoritat de l’instrument
Peces musicals
Metodologia
Ajudar a l’alumne/a en l’aprenentatge de l’instrument fent-lo prendre consciència de la dificultat que representa i dels hàbits d’estudi que ha d’anar adquirint poc a poc.
Treballem petites peces musicals, fixant-nos en l’afinació, el ritme, la pulsació i els conceptes tècnics.
Criteris d’avaluació
Amb qualsevol alumne/a començarem amb una avaluació inicial per poder centrar-nos en la individualitat (ritme, evolució) de cadascun d’ells/es i a partir d’aquí avaluarem el seu progrés durant el curs.
Material
Violí, arquet, resina, cordes, costella, llibres i partitures.
NIVELL SECUNDARI
Objectius
Aprendre a col·locar correctament l’instrument
Aprendre a col·locar correctament l’arquet
Conscienciar a l’alumnat de la importància de la bona posició corporal
Tocar petites peces musicals acompanyats del professor/a.
Tocar peces musicals acompanyats per piano
Treballar l’oïda de l’alumnat mitjançant l’instrument
Gaudir de la música mitjançant l’aprenentatge de l’instrument
Realitzar una audició per finalitzar el curs acompanyats de piano
Crear hàbit d’estudi diari a casa
Continguts
Col·locació mà esquerra (1r, 2n, 3r i 4t dit)
Col·locació arquet
Posició corporal
Escales
Diferents figures rítmiques
Treball de dinàmiques:
p, f, mf
cresc., dim.,
rit., calderó
lligadures
Treball de cops d’arc diferents
Bona sonoritat de l’instrument
Peces musicals
Estudis tècnics
Exercicis elaborats pel professor/a (exercicis de mecanisme)
Iniciació al vibrato (depenent del ritme de l’alumnat)
Metodologia
Ajudar a l’alumne/a en l’aprenentatge de l’instrument fent-lo prendre consciència de la dificultat que representa i dels hàbits d’estudi que ha d’anar adquirint poc a poc.
Treballem petites peces musicals fixant-nos en l’afinació, el ritme, la pulsació i els conceptes tècnics.
En el cas que l’alumne vulgui anar a fer proves d’accés al conservatori, s’inicia una preparació especial per encarar-les amb èxit.
Criteris d’avaluació
Amb qualsevol alumne/a començarem amb una avaluació inicial per poder centrar-nos en la individualitat (ritme, evolució) de cadascun d’ells/es i a partir d’aquí avaluarem el seu progrés durant el curs.
Material
Violí, arquet, resina, cordes, costella, llibres i partitures.