Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

VIOLÍ

PROGRAMACIÓ DIDÀCTICA ESPECIALITAT VIOLÍ

NIVELL ELEMENTAL

Objectius

Aprendre a col·locar correctament l’instrument

Aprendre a col·locar correctament l’arquet

Conscienciar a l’alumnat de la importància de la bona posició corporal

Tocar petites peces musicals acompanyats del professor/a.

Treballar l’oïda de l’alumnat mitjançant l’instrument

Gaudir de la música mitjançant l’aprenentatge de l’instrument

Realitzar una audició per finalitzar el curs acompanyats de piano

Continguts

Col·locació mà esquerra (1r, 2n, 3r dit, i depenent del ritme el 4t dit)

Col·locació arquet

Diferents figures rítmiques

Treball de dinàmiques:

p, f, mf

cresc., dim.,

rit., calderó

lligadures

Bona sonoritat de l’instrument

Peces musicals

Metodologia

Ajudar a l’alumne/a en l’aprenentatge de l’instrument fent-lo prendre consciència de la dificultat que representa i dels hàbits d’estudi que ha d’anar adquirint poc a poc.

Treballem petites peces musicals, fixant-nos en l’afinació, el ritme, la pulsació i els conceptes tècnics.

Criteris d’avaluació

Amb qualsevol alumne/a començarem amb una avaluació inicial per poder centrar-nos en la individualitat (ritme, evolució) de cadascun d’ells/es i a partir d’aquí avaluarem el seu progrés durant el curs.

Material

Violí, arquet, resina, cordes, costella, llibres i partitures.

NIVELL SECUNDARI

Objectius

Aprendre a col·locar correctament l’instrument

Aprendre a col·locar correctament l’arquet

Conscienciar a l’alumnat de la importància de la bona posició corporal

Tocar petites peces musicals acompanyats del professor/a.

Tocar peces musicals acompanyats per piano

Treballar l’oïda de l’alumnat mitjançant l’instrument

Gaudir de la música mitjançant l’aprenentatge de l’instrument

Realitzar una audició per finalitzar el curs acompanyats de piano

Crear hàbit d’estudi diari a casa

Continguts

Col·locació mà esquerra (1r, 2n, 3r i 4t dit)

Col·locació arquet

Posició corporal

Escales

Diferents figures rítmiques

Treball de dinàmiques:

p, f, mf

cresc., dim.,

rit., calderó

lligadures

Treball de cops d’arc diferents

Bona sonoritat de l’instrument

Peces musicals

Estudis tècnics

Exercicis elaborats pel professor/a (exercicis de mecanisme)

Iniciació al vibrato (depenent del ritme de l’alumnat)

Metodologia

Ajudar a l’alumne/a en l’aprenentatge de l’instrument fent-lo prendre consciència de la dificultat que representa i dels hàbits d’estudi que ha d’anar adquirint poc a poc.

Treballem petites peces musicals fixant-nos en l’afinació, el ritme, la pulsació i els conceptes tècnics.

En el cas que l’alumne vulgui anar a fer proves d’accés al conservatori, s’inicia una preparació especial per encarar-les amb èxit.

Criteris d’avaluació

Amb qualsevol alumne/a començarem amb una avaluació inicial per poder centrar-nos en la individualitat (ritme, evolució) de cadascun d’ells/es i a partir d’aquí avaluarem el seu progrés durant el curs.

Material

Violí, arquet, resina, cordes, costella, llibres i partitures.