Servei d’Atenció Precoç –CDIAP Pallars Sobirà-

Department: 
Serveis Socials

El Servei d’Atenció Precoç –CDIAP Pallars Sobirà-  ofereix un conjunt d’actuacions de caire preventiu, de detecció, de diagnòstic i d’intervenció terapèutica, de caràcter interdisciplinari, adreçades als infants de 0 a 6 anys, i a les seves famílies, per tal de facilitar una maduració adequada a totes les dimensions de la seva evolució i per aconseguir el nivell màxim de desenvolupament personal i d’integració a l’entorn.

 

L’equip interdisciplinar del Servei d’Atenció Precoç -CDIAP Pallars Sobirà- ha elaborat un seguit d’articles adreçats a les famílies d’infants de 0 a 6 anys, que creiem molt important de difondre per a la informació i formació de les famílies, i sobretot per a la prevenció d’alteracions en l’autoestima, el llenguatge i la motricitat del desenvolupament dels infants.

 

Aquests articles els trobareu penjats en aquesta web, i també a la secció del  servei d’atenció precoç.

 

 

Article: L’autoestima dels infants.

“L’autoestima està basada en la combinació de la percepció d’un mateix i també de l’ideal, que és la imatge del que ens agradaria ser, el desig de posseir determinats atributs. ….. Implica per una banda: Confiança en la nostra capacitat per pensar i fer front als desafiaments bàsics de la vida (FER-HO BÉ). I per una altra: Confiança en el nostre dret a ser feliços, respectables, a tenir allò que desitgem i necessitem i a rebre el fruit dels nostres esforços. (SENTIR-SE BÉ). … »  

 

Article: L’estimulació del llenguatge.

 

“Les persones som éssers socials i com a tals necessitem comunicar-nos. Els nens i nenes aprenen a parlar perquè tenen ganes de comunicar-se; però amb això no n’hi ha prou, cal un entorn que potenciï i estimuli aquest desig de fer-ho mitjançant les paraules. .... Els moments d’interacció conjunta fan créixer les ganes d’aprendre a dir coses. Quan responem  a les vocalitzacions i gestos que fa l’infant, l’estimulem a seguir produint-ne més. ... “

 

Article: Signes d’alerta motrius

 

“Des que neix el/a nen/a va adquirint progressivament diferents funcionalitats motrius, cognitives, sensitives, lingüístiques i socials. L’adquisició d’aquestes diferents funcionalitats és el desenvolupament infantil i va lligat al desenvolupament o procés maduració del sistema nerviós. L’infant va adquirint progressivament el control postural, el desplaçament, el llenguatge verbal i la interacció social. ...“